Etykiety

niedziela, 10 listopada 2013

JANUSZ GŁOWACKI

Janusz Głowacki: tytuł "Przyszłem" wziąłem z Wałęsy

Jedynka
21.10.2013
Janusz Głowacki: tytuł "Przyszłem" wziąłem z Wałęsy
Janusz Głowacki w Muzycznym Studiu Polskiego Radia im. Agnieszki Osieckiej, foto: Andrzej Bołdaniuk

- Lecha Wałęsy nie można nie lubić. To jest fantastyczna postać, która ma cudowny język, nie do podrobienia - powiedział Janusz Głowacki podczas promocji swojej książki "Przyszłem, czyli jak pisałem scenariusz o Lechu Wałęsie dla Andrzeja Wajdy".

Książka trafiła do księgarń w piątek. Autor opisuje w niej ponad trzyletnią pracę nad scenariuszem do filmu "Wałęsa. Człowiek z nadziei". Możemy się z niej dowiedzieć m.in. o kulisach powstawania filmu, usuwaniu i dodawaniu scen oraz montowaniu kilku wersji.
Zdaniem Głowackiego, nie do podrobienia są u byłego prezydenta "wałęsizmy", jak np. "tonący brzytwy chwyta się byle czego". Podkreślił też, że genialnie oddał je Robert Więckiewicz, który w filmie Andrzeja Wajdy wcielił się postać Lecha Wałęsy.
Robert Więckiewicz o swojej roli w filmie "Wałęsa. Człowiek z nadziei" >>>
Autor książki "Przyszłem, czyli jak pisałem scenariusz o Lechu Wałęsie dla Andrzeja Wajdy", nie ma jednak wątpliwości, że Wałęsa raczej go nie polubił. - Nie okazuje uczuć. Powiedział, co pan ze mnie zrobił. Tylko tyle - przyznał Głowacki.

Głowacki wyjaśnił, że w swojej książce chciał wymieszać powagę i patos z groteską. - Wydawało mi się, że tak powinno być, że takie jest życie. Uważam, że ironia fantastycznie oddaje dramatyzm i tragizm - podkreślił Głowacki.
Polecamy uwadze wywiad z Andrzejem Wajdą, który opowiadał w radiowej Jedynce o powstawaniu filmu "Wałęsa. Człowiek z nadziei" :

Kultura w radiowej Jedynce >>>
Film "Wałęsa. Człowiek z nadziei" w reżyserii Andrzeja Wajdy jest polskim kandydatem do Oscara w kategorii obraz nieanglojęzyczny. Główne role zagrali Robert Więckiewicz, który wcielił się w Lecha Wałęsę i Agnieszka Grochowska, która zagrała żonę Lecha Wałęsy - Danutę. W obsadzie są też m.in.: Zbigniew Zamachowski i Maciej Stuhr.
Zapraszamy do wysłuchania całej relacji z promocji książki Janusza Głowackiego pt.  "Przyszłem, czyli jak pisałem scenariusz o Lechu Wałęsie dla Andrzeja Wajdy". Jej fragmenty czytał Janusz Gajos. Wydał ją Świat Książki.
Wałęsa laureatem pokojowego Nobla. Serwis specjalny portalu PolskieRadio.pl >>>
Były prezydent Lech Wałęsa będzie gościem radiowej Jedynki we wtorek o godz. 8.15. Zapraszamy do słuchania "Sygnałów dnia".    


Pozdrawiam Jag.

Brak komentarzy:

Prześlij komentarz