Etykiety

niedziela, 28 kwietnia 2013

JAN IZYDOR SZTAUDYNGER

Krople Liryczne
Wydane przez Spółdzielnię Wydawniczą CZYTELNIK w 1959r.
 RZEŹBA KOZIKIEM
Rzeźbię moje wierszyki
Jak kozikiem w drzewie,
Jak je trudno wyrzeźbić, Nikt oprócz mnie nie wie.

Wylatują jak ptaki'
Rozśpiewane piosenki,
Lecz na to trzeba serca
I niechybnej ręki.

Ręki - aby im skrzydła
Mocne wyrzeźbiła,
Serca - aby piosenka
Pod nieba się wzbiła.
1925 r.

Wiejskie i leśne
MOJA DZIEWCZYNA
Nad strugą moja dziewczyna
Wygląda jak kalina,
Bo ma białą sukienkę jak kwiat jej,
Bo ma krwawe korale jak owoc jej.

kalina koralowa kwiatkalina koralowa owoce
KROPLE LIRYCZNE
Po pięćdziesiątce
Gdy w lustrze człowiek twarz swą bada,
Chciałby częstokroć krzyknąć: ,, Biada "!
Więc w końcu się odwraca tyłem,
I mówi: ,,Nic się nie zmieniłem"!.

'


O BRZÓZKĘ
Kochałeś brzózkę, gdy była ładną,
Kochaj, gdy jej listki spadną.
K.K.

1 komentarz:

  1. Oczywiste jest, że chce się być pięknym i młodym!!!
    Ale każdy wiek ma swoje dobre strony,należy tylko to dostrzec i docenić! Spoglądając w lusterko możemy się przestraszyć następnej zmarszczki,ale rekompensatą niech będzie świadomość że z tą zmarszczką wiąże się następne doświadczenie życiowe... Zosiek

    OdpowiedzUsuń